صبح صادق >>  نگاه >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۵۵۷۹۵

معجزه مشارکت

رهبر معظم انقلاب دوم دی ماه درباره اهمیت حضور و مشارکت مردم تعبیر به معجزه کرده‌اند؛ یعنی کار فوق‌العاده‌ای که از ابزارهای بسیار مهم پیامبران الهی در اثبات حقانیت خویش بوده است. معجزه افزون بر گرایش مردم به سمت دین الهی، فراعنه و جبهه باطل را مغلوب می‌کرد. حضرت موسی کلیم‌الله با عصای خود قوم بنی‌اسرائیل را نجات داد[...]
رهبر معظم انقلاب دوم دی ماه درباره اهمیت حضور و مشارکت مردم تعبیر به معجزه کرده‌اند؛ یعنی کار فوق‌العاده‌ای که از ابزارهای بسیار مهم پیامبران الهی در اثبات حقانیت خویش بوده است. معجزه افزون بر گرایش مردم به سمت دین الهی، فراعنه و جبهه باطل را مغلوب می‌کرد. حضرت موسی کلیم‌الله با عصای خود قوم بنی‌اسرائیل را نجات داد و لشکریان فرعون را به همراه شخص فرعون غرق کرد. معجزه رسول اکرم(ص)، یعنی قرآن همه را به تحدی فرا می‌خوانند و از جامعه جاهلی یک مدینه فاضله می‌سازد و معارف بلندش تا ابد نظیری نخواهد داشت و انقلاب اسلامی که قوام و پرتو نهضت رسول اکرم(ص) است و خود از معجزات الهی بوده، با حضور معجزه‌گون مردم به پیروزی رسید و حوادثی، مانند شکل‌گیری ارکان نظام و خنثی‌سازی انواع و اقسام توطئه‌ها از ترورها گرفته تا فتنه‌های داخلی از سوی گروه‌ها و جریان‌ها و جنگ بی‌امان هشت ساله و فتنه تیر 1378 و فتنه 1396، 1388 و 1398 و فتنه چند لایه و خطرناک 1401 با معجزه حضور مردم ناکام ماند و آیا می‌شد حوادث طوفان زا را با برخی اقدامات امنیتی و نظامی چاره‌ای کرد؟ پاسخ روشن است؛ میدان‌داری مردم در قالب مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران به صورت مشخص معجزه الهی بوده چرا که:
1ـ باطل السحر تمام دسیسه‌ها پس از پیروزی انقلاب تا به امروز بوده و این همان دستور قرآن است.
«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُک اللهُ وَ مَنِ اتَّبَعَک مِنَ الْمُؤْمِنينَ.» ای پیامبر، خداوند و مؤمنانی که از تو پیروی می‌کنند برای حمایت تو کافی است. (انفال/64)
2ـ بسترساز امنیت بی‌نظیر در منطقه بحرانی و جنگ‌زده غرب آسیا بوده است؛ چنانکه قرآن می‌گوید:
«أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا جَعَلْنَا حَرَمًا آمِنًا وَيُتَخَطَّفُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِهِمْ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَةِ اللَّهِ يَکفُرُون.»؛ آیا ندانسته‌اند که ما (شهرستان مکه را)حرم امنی قرار دادیم در حالی که مردم از اطراف آنان ربوده می‌شوند؟ پس آیا به باطل می‌گروند و به نعمت خدا کفران می‌ورزند؟ (عنکبوت/67)
3ـ پیشرفت شگفت‌انگیز با وجود همه دشمنی‌ها و موانع و تحریم‌های ظالمانه در ابعاد گوناگون علمی، فناوری، زیرساخت، نظامی، صنعت، کشاوزی و... .
4ـ گسترش روح انقلاب در سراسر عالم و شکل‌گیری محور مقاومت و ایجاد عمق راهبردی برای جمهوری اسلامی و ده‌ها نمونه دیگر معجزه‌های ملت ایران بوده و به حتم تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در داخل و خارج در عرصه‌های مختلف نیازمند حضور توده‌های مردم در میادین گوناگون، ازجمله انتخابات با معناست؛ یعنی انتخابات رقابتی، گسترده، سالم و همراه با امنیت کامل و طبیعی است نتایج حضور مردم در انتخابات روشن است هیچ ملتی حاضر نمی‌شود آسایش و آرامش خود را فدای برخی مشکلات کرده و خود را از صندوق رأی که علامت دلبستگی به داشته‌های خویش به ویژه مردم‌سالاری و امنیت و روند رو به رشد است، محروم کند و به درستی تجربه نشان داده است ملت ایران همیشه در حفظ و نگهداری داشته‌های خود مصمم بوده و هست. ان‌شاءالله.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات